Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Kanske inte är så illa!

Forum » Liverpool FC » Kanske inte är så illa!
Antal kommentarer: 11
2017-10-29 22:19, greblha

Kollar man tabellen och vilka vi mött hittills så har vi mött 7 av topp 10 lagen. Endast Chelsea o Southampton kvar ändå är vi bara 4poäng från tredjeplatsen! Nu hoppas vi på lite bättre utdelning i poäng skörden fram över så slutar det nog väl det här.

Liverpool👏👏👏Liverpool👏👏👏
2017-10-29 22:22, greblha

Kan tillägga att vi på nedre halvan mött 11:an Leicester, 13:de Huddersfield o jumbon Crystal Palace.

2017-10-30 09:00, Passa Fowler

Håller med dig. Schemat ser ganska bra ut och iom vår tursamma lottning i CL så sliter de matcherna inte lika mkt på truppen (jämför med t.ex. Spurs). Reder vi bara ut de närmaste 2-3 veckorna mot Maribor (h), West Ham (b), och Southampton (h 18/11) så har Clyne, Lallana, Mane kommit tillbaka (Coutinho troligtvis lite tidigare) och vi kan börja ta upp jakten på tredjeplatsen på riktigt och blicka framåt. Vi har ett riktigt starkt lag och skadeläget börjar ljusna. Motståndarna får gärna underskatta oss.
En mittback in tidigt i januari skulle göra det hela väldigt mkt bättre också.

2017-10-31 14:26, David1848

bara nämna att de är 3p inte 4a

2017-10-31 21:21, Poolz

Håller med er! Även om tabellen är väldigt tight så tror jag på oss! Hoppas vi gjort bort vår svacka för säsongen nu =)

Önskar dock att Klopp vågade rotera mer i CL f.o.m. nu.. Det viktigaste är att kvalificera sig för CL nästa säsong också = Ligan är viktigast!

2017-10-31 22:05, greblha

4 poäng till tredjeplatsen i de tabeller jag läst? Men 3 till fjärde. Får vi tillbaka Mané, Lallana o Clyne under november så vore det bra inför alla matcher i december. Vi behöver vinna matcherna i veckan så vårt självförtroende får sig en boost. Tycker det ser ut som om vi är väldigt rädda för att förlora istället för att våga vinna.

2017-11-02 08:40, Poolz

Jag har typ slutat räkna med Lallana, tyvärr.. Tycker han skadar sig alltför ofta och för lätt. En Lallana i matchform känns typ lika sällsynt som en lottovinst.. Riktigt tråkigt!

Läste även att Klopp sagt att han inte vet hur länge Clyne blir borta. Bara jag som får konstiga vibbar ang. hans skada? Som att en "ryggskada inte är hela sanningen?

2017-11-03 06:52, greblha

Poolz vad är det för vibbar du får angående Clyne? Jag är nyfiken.Tyvärr är Lallana lite för mycket skadad känns det som iaf. Men jag ser gärna att han kommer tillbaka snart, men framför allt att Mané är redo snart!

2017-11-03 09:23, Poolz

Det är svårt att svara på, men jag har sett andra tycka att det är märkligt också. Bara hur det liksom varit så tyst om det och oklart. Man får intrycket att det kan handla om annat. Typ drogproblem eller depression etc..

2017-11-03 10:59, greblha

Ja det kan man ju faktiskt misstänka, har ärligt inte tänkt så mycket på att han saknas. Men nu när man tänker på det så är han ju inte heller med på bilder från rehab träning. Men där kan jag ha fel, det kanske finns. Hoppas verkligen det är rygg problem som de kan komma till rätta med för han verkar vara en bra grabb.

2017-11-03 11:51, Poolz

Jag har sett några enstaka bilder av honom på rehab, men det betyder ju inte att han är där regelbundet ändå. Klubben skulle garanterat säga att han var där och körde stenhårt varje dag oavsett ifall nån frågade.

Hursom så hoppas jag han är tillbaks snart! Även om Gomez gjort det minst lika bra på sistone (defensivt iaf) så vill jag se Gomez spelas in som MB.

Kommentera i tråden