Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

JANUARI TRANSFER FÖNSTER

Forum » Liverpool FC » JANUARI TRANSFER FÖNSTER
Antal kommentarer: 71
2017-11-18 00:32, CALABRESE

Vad tror Ni om januari fönstret?

2017-11-18 08:04, M. Babbel

Bra initiativ till trådstart!

Med tanke på hur tajt det är plats 2-4 så tycker jag vi ska gå ALL IN i januari! Blir betydligt svårare att locka de stora namnen i sommar om vi missar CL.

- Reparera sommarens misstag och säkra Lemar
- Säkra Goretzka
- Gör ett ärligt försök på Van Dijk
- Lazios MB Devrij har skrivit nytt med klausul på £27m - KÖP

Om vi inte tar in nån av dessa i januari så gör som med Keita och säkra dem till sommaren redan nu! Lemar & Van Dijk kommer kosta skjortan, men Goretzka (gratis) & De Vrij skulle bli billiga.

2017-11-18 11:01, R.Fowler

Goretzka ser intressant ut även De vrij födda 95 och 92 bra ålder för ägarna för att tjäna en slant med andra ord bra investeringar 😃😉 sen händer det inte mycket i Januari.. blir väl någon utlåning av egna spelare..

2017-11-18 11:09, PeGe74

Tror inte det kommer hända nånting. På sin höjd att nån signar å ansluter till sommaren.

2017-11-20 14:23, Lundqvist12

Så länge vi har en skadefri trupp (vilket sällan händer visserligen) så har i en stark trupp.
Tycker endast en mittback skulle vara aktuellt i Januari. Har svårt att se att man gör någon offensiv förstärkning i Janari.

2017-11-20 16:49, M. Babbel

Lundqvist12 - Tycker du det låter smart när vi riskerar att missa CL nästa säsong, och troligen tappar minst både Can & Cotten? Blir svårt att locka Lemar, Goretzka, eller nån annan av klass då. Därför tycker jag det är viktigt att vi säkrar dessa nu i januari.

2017-11-20 18:18, Mathyou

Quincy Promes ;-)

2017-11-21 13:47, The Normal One

Om Lemar nu fortfarande är intresserad av att gå till oss och att vi vill ha honom så borde vi säkra upp honom i januari samma gäller Van Dijk så kan de ansluta till sommaren så har både Soton och Monaco ett tag på sig att leta efter ersättare! Och Goretzka är ytterst högintressant som jag tror hade kunnat passa in i Klopps spelidé! Men De Vrij vet jag inte om vi ens ska ha med tanke på att han är skadebenägen och vi behöver inga fler i sjukstugan! Detta är ett drömscenario men tror tyvärr som PeGe74 och CALABRESE att det kommer bli precis som förra året att det inte händer någonting

2017-11-21 14:33, Passa Fowler

Mathyou - ja Quincy hade varit ett mer intressant köp än Oxlade i senaste fönstret. Han var "tyvärr" skadad mot oss så man inte fick se honom. Men 8+6 på 14 matcher i ligan och 2+2 på 3 matcher i CL imponerar! Speciellt som ytter! Perfekt backup och rotationsspelare till Mané och Salah. Går att använda honom i flera offensiva roller. Poänggaranti genom hela karriären! Det kan man tyvärr inte säga om Oxen.

2017-11-21 14:42, Passa Fowler

I januarifönstret önskar jag endast en mb. Tycker inte vi behöver mer då Lallana är tillbaka snart. Skrev ett inlägg för några dagar sen med ett knippe mittbackar. Tyvärr är många låsta för CL..

Här är några i olika prisklasser som jag tycker vi borde kunna höra oss för om: De Vrij från Lazio, Upamecano från Leipzig, Skriniar från Inter, Manolas eller Juan Jesus från Roma, Höwedes som fått 0 minuter i Juve, Jemerson från Monaco, De Ligt från Ajax, Zagadou från Dortmund, Gimenez från Atletico, unge Akanji från Basel och Schweiz täta landslag. Det finns massa intressanta mittbackar. Hoppas ledningen tar rätt beslut redan i januari!

2017-11-21 21:17, Lundqvist12

Poolz: Riskerar att missa CL?? Det har gått 12 av 38 omgångar och vi ligger 4 poäng ifrån en andra plats.

2017-11-22 00:30, M. Babbel

Lundqvist12 - Vi klarade Topp 4 förra säsongen med en hårsmån trots en otroligt fin start. Vårt försvar är sämre denna säsong. Topp 6 är betydligt vassare än förra säsongen. Jag hade gärna velat känna mig mer säker på Topp 4 denna säsong också än vad jag gör i dagsläget. Håller du inte med? Vi klarade topp 4 pga att Arsenal & United var helt under isen förra säsongen. Det är de inte alls på samma sätt denna säsong, främst United. Om ARS fortfarande är under isen så är vi det med eftersom vi ligger på samma poäng.

2017-11-22 08:41, Lundqvist12

Poolz: Jag håller med dig om att jag också vill känna mig mer säker på topp 4 placering.
Det enda jag säger är att jag inte anser att det behövs någon mer offensiv förstärkning i januari. Såvida ingen i nuvarande truppen säljs - Då måste den spelare självklart ersättas (Läs Sturridge). Har svårt att se att man kan plocka in någon offensiv spelare som petar Mane, Firmino, Salah just nu nu.

Däremot ser jag gärna en defensiv förstärkning i januari (Läs mittback).

2017-11-22 11:05, R.Fowler

Ge mig en Defensive mittfältare så skall ni se att backlinjen höjer sig med 20-30% för vi har ingen där av högsta rang!!!!!!!!!!! så därav har vi denna höns gård under delar av matcherna....... även på fasta står ju hela laget åt helsike fel finns ju ingen som plockar upp andra och tredje bollarna runt straffområdes linjen eller vid straff punkten!!! hur i helskotta kan det vara så svårt att styra upp detta från ledarstaben?????? som jag ser det är staben totalt oförmögen att se detta eller så har ej spelarna förmåga att se situationerna vid fasta!!!!! De är helt sonika för dåliga i sitt försvars tänk!!!

2017-11-22 11:06, M. Babbel

Lundqvist12 - Håller med dig också, men som jag skrev så kommer vi inte få in t ex Lemar, Goretzka, Van Dijk ifall vi missar topp 4. Därför tycker jag vi ska göra allt för att säkra nån eller alla i januari när de inte vet att vi missar CL nästa säsong + att de kan hjälpa oss klara denna fjärdeplats, minst. Förstår du hur jag menar? Vi kommer dessutom troligen tappa Cotten & Can. Jag vill gärna ha nån av de nämnda som ersättare, och missar vi CL kan vi nog glömma det. Därför tycker jag januari är väldigt viktigt!

2017-11-22 18:50, Lundqvist12

Poolz: Jag kan självklart inte argumentera emot det du skriver. Jag anser bara att det du beskriver är ett drömscenario och realisten i mig tror inte att den går i upplevelse. Åtminstonde inte i ett januari fönster där aktiveterna inte brukar vara speciellt många.....

2017-11-22 20:04, M. Babbel

Sant. Vi får hoppas på drömscenariot helt enkelt =D Snackas ju en del om att Schalke kan släppa Goretzka redan i januari så att de kan få en slant för honom.

2017-11-25 16:52, Harbeck

Tror vi måste ha minst 2 backar samt täcka upp för cotten å can. Så minst 3 toppspelare då Keita är klar.

2017-11-25 20:54, R.Fowler

Minst 1 Mittback och ett Defensivt mittfälts ankare för vi lider stort med dessa positioner!!! behövs så jäkla lite för att verkligen utmana!!!

2017-11-25 21:16, M. Babbel

Såg ännu ett rykte från spansk media att Goretzka hellre vill till oss än Barca. Nu litar jag inte alls på spansk media, men ändå.

2018-01-07 19:56, CALABRESE

Are they in it for the money?
(Intressanta fakta)

FSG have spent £635m in 8 years of ownership and Liverpool only have 1 League Cup to show for it.
FSG since their first transfer window in January 2011, when they sold Babel & Torres and bought Carroll & Suarez, to this January transfer windows sale of Coutinho in 2018, which is a total of 15 transfer windows under FSGs ownership.

They have spent £635m on Players Purchases.
Recouping £522. 7m from Player’s Sales, with a Net Spend of just £112.2 million.
This equates to £14m per season, or £7.4m per transfer window.
-YEAR--Players Bought-----Players Sold-------Net Spend.
2017-18 £155.000m----------£187.000m-----+£32.000m Profit.
2016-17 - £67.900m ---------- £74.360m ------ +£6.460m Profit.
2015-16 - £82.600m --------- -£69.400m ----- £13.200m.
2014-15 £117.000m ---------- £78.620m ----- £38.380m.
2013-14 - £48.800m ---------- £28.500m ----- £20.300m.
2012-13 - £49.300m ---------- £8.000m ------- £41.300m.
2011-12 - £56.400m ---------- £21.050m ----- £35.350m.
2010-11 - £58.000m ---------- £55.800m ----- --£2.200m.
TOTAL - £635.000m --------- £522.730m --- £112.270m.
= £14.033m per season or £7.484m per transfer window.

When we buy big, we sell big, just look at the figures above.
Our two biggest buying of player seasons, we also have the two biggest selling of player seasons.

So £635m spent, with £522.730m recouped, which leaves a net spend of £112.270m, which equates to £7.484m over the 15 transfer windows.
With 1 League Cup sitting in the trophy cabinet and 4 runners ups in the FA Cup, Premier League, League Cup and the Europa League and a stand expanded, have we got value for money?
Or have we got what we paid for with just £7.484m per transfer window or £14.033m per season

The teams with bigger Net Spends, do win the Silverware, and Liverpool's low Net Spend compared to our rivals, is probably one of the main factors into our lack of success trophy wise, if we keep selling our best players.

The absolute bottom line is, If Liverpool were challenging and winning Premier League titles and Champions League year after year, as well as domestic Cups etc, then none of these players would even think of going anywhere else.
It’s becoming a trend for Liverpool to lose key and top players to our biggest rivals in European football –
1999-00 - McManaman to Real Madrid – (Free transfer).
2001-02 – Fowler to Leeds Utd. (Rival at that time)
2004-05 - Owen to Real Madrid – (Free transfer).
2009-10 - Arbeloa to Real Madrid.
2009-10 - Alonso to Real Madrid.
2010-11 - Mascherano to Barcelona.
2010-11 - Benayoun to Chelsea.
2010-11 - Torres to Chelsea.
2011-12 - Meireles to Chelsea.
2014-15 - Reina to Bayern Munich.
2014-15 - Suarez to Barcelona.
2015-16 - Sterling to Man City.
2015-16 - Gerrard to LA Galaxy (Not a rival) but forced.
2017-18 - Coutinho to Barcelona
2018-19 - Can probably to Juventus? – (Free transfer).

10 of these 15 players lost from 1999 to 2018, were under FSGs watch, and if we look at the quality we once had, that has been sold or moved on to get them off the wage bill under FSG, with player’s like –
Reina, Johnson, Carragher, Skrtel, Agger, Sakho, Aurelio, Maxi, Meireles, Adam, Lucas, Shelvey, Babel, Gerrard, Sterling, Bellamy, Kuyt, Torres and Suarez, with Coutinho now and Emre Can to follow at the end of the season.

Now we can see why we are not winning trophies anymore, but do we blame losing our very best players to our European rivals, because they want to win trophies, and the fear of going their entire career at Liverpool without a Winners Medal, with 1 League Cup in the last 10 years proof of that, and one of many reasons why they want to go, if these very successful rival teams come in for them.

Do we honestly believe in our hearts that FSG would pay upto £66m for Keita and £75m for Van Dijk if they were not going to sell Coutinho.
They are business men first and have a skill of balancing books, and

2018-01-08 21:40, David1848

Gustavo Scarpa skulle jag vilja ha in samt lemar och en def mf

2017-11-27 00:22, liverboy96

Har en hel del önskningar. Om dem inte sker i Januari så hoppas jag vi kör på den till Sommaren.
Goretzka hoppas jag är den första vi kör all in på. Gärna att han kommer gratis till sommaren. Kan bli hur bra som helst.
Lemar/Willian. Lemar är sjukt bra men även sjukt dyr, Ung och kan bli en av dem bättre i världen men för det priset måste man vara själskriven i elvan. Hade även nöjt mig med Willian i Chelsea. Har inte fått så mycket speltid i år och enligt många rykten har han ställt ett ultimatum till klubben. Stämmer det hoppas jag att vi går all in på honom. Ännu en brasse och enligt mig är han väldigt underskattad. Behöver Mane eller Salah vila tänk då att kunna skicka in en Willian.
Defensiv mittfältare har jag skrikit efter länge och jag hoppas fortfarande på Fabinho i Monaco. Gick ju inte så bra för dem i CL och kan hoppas att dem säljer lite billigare. Fabinho stor stark bra på huvudet och spelskicklig, letar ofta vägar framåt utan att hela tiden spela hemåt som vi har just nu. (Inga namn nämnda.)
Van Dijk: Jag tror att Van Dijk är den enda MB som Klopp ser även om där finns så många andra bra alternativ. Får vi Van Dijk får vi en bra MB men det priset det ryktas om hade vi kunnat få två riktigt bra MB. Jag hade annars kunnat tänka mig Koulibaly, Jerome Tah, Manolas. Finns fler namn :) Sen har vi även Gomez
Målvakt tycker jag just nu inte är kris. Karius tycker jag faktiskt varit helt okej i CL och nu senast mot Sevilla var han faktiskt bra. Mignolet sätter jag forfarande hjärtat i halsgruppen men ska inte ta ifrån honom att han höjt sig.

Tror som alla andra att Cotten kommer lämna i sommar tyvärr.

Detta är mitt lag
Mignolet/Karius
Clyne/TAA Matip/Gomez Koulibaly/Lovren Robertson/Moreno
Fabinho/Hendo
Keita/Lallana Winjaldum/Goretzka
Mane/Willian Salah/OX
Firmino/Solanke

Vad tror ni om detta lag :D

2017-11-27 07:56, M. Babbel

liverboy96 - Amen! Skulle ta detta lag alla dagar i veckan! =D Däremot tror jag inte du behöver tänka på ekonomiska värvningar. Vi har pengar och hade haft även om vi inte sparat MÄNGDER i sommarens fönster av budgeten det snackades om.

De Vrij i Lazio verkar ju inte haft samma problem med skador på sistone, och även varit sjukt bra för Lazio (som alltid). Så jag hade gärna sett honom i vår fina klubb med =)

2017-11-27 20:11, Atruekopite

Hoppas på värning av VVD, En 6:a och en striker

2017-12-20 15:24, CALABRESE

http://www.90min.in/posts/5923665-real-madrid-ready-to-offer-gareth-bale-plus-money-to-sign-liverpool-star?a_aid=42044

2017-12-20 19:39, The Normal One

CALABRESE: Jag tar detta med en nypa salt än så länge, men om det skulle bli verklighet så hoppas jag innerligen att Klopp och FSG säger BIG NO NO! Inte en chans att vi byter bort Salah mot Bale som är typ skadad större delen av säsongen likt a la Sturridge + pengar emellan! Ne det vore ta mig fan skam om detta hände! Tror verkligen inte att Bale för den delen heller skulle passa in i Klopps spelidé så som Salah gör

2017-12-21 17:27, David1848

behöver endast en mb.
bi behöver inte mer offensiv kraft

2017-12-22 13:50, M. Babbel

David1848 - Där håller jag inte med. Vi behöver säkra en ersättare för Cotten som troligen drar i sommar. Säkrar vi Lemar i januari så har vi en av världens största talanger i laget även om vi missar CL nästa säsong. Han påminner mkt om Cotten dessutom och är väldigt giftig frisparksskytt/hörnläggare.

Just Lemar det verkar snackas mest om i dagsläget. Jag hoppas! Under Klopp kommer han bara bli bättre, och vid 21 var han ordinarie i ett av världens bästa landslag. 22 nu tror jag.

Men vi behöver 1 MB också, det håller jag med om. Alla vi har är skadebenägna och enligt mig håller bara Matip för Topp 4 i dagens hårda ligakonkurrens.

2017-12-23 12:25, R.Fowler

Tyvärr så är det Coutinho och Can kommer troligtvis att försvinna förr eller senare till sommaren 😢 så om Lemar är så bra som en del skriver så visst kör på!! sen när Clyne är borta är det lite upp och ner på Hb Gomez kommer att bliva bra och är bra men som MITTBACK där har vi framtidens mittlås!! inte ytterback... AA blandar också och ger men det är ju så det ser ut med unga spelare där har vi en mycket bra framtid på dessa 2 spelare.. men det blir upp och ner så är det bara de saknar rutin vilket är ju kanon idags läget men då händer det saker som ser ut som igår vid 2-2 målet tyvärr...

2017-12-24 20:25, jahaja

2017-11-18 00:32, CALABRESE
Vad tror Ni om januari fönstret?
Mest på en massa gnäll från en massa förståsigpåare på forumet.

2017-12-25 00:16, CALABRESE

jahaja

Varför tror du det? Utveckla gärna.

2017-12-25 13:59, R.Fowler

Det blir nog några utlåningar på sin höjd... men man vet aldrig 😃 men med lite efter tanke på situationen så skulle nog jag spenderat mina stålar på 1 DM och HB lyft in Gomez i mitten som utmaning till de andra... sen kanske man säljer Can anser att skriver han ej under nytt så ersätt om det går och sälj

2017-12-26 23:42, liverboy96

Ska jag vara realist så tror jag som fowler på en massa utlåningar. Grujic woodburn kommer ju försvinna.
Jag hoppas vi säkrar gotetzka iaf. Hörde något rykte om att Juve var villiga att ge 5 för Can och skriver han inte på så ta det. Sen säkra goretzka antingen januari eller vänta till sommaren. Vi har ändå en hel del spelare.
Tror även att sturre kommer försvinna.
Mb hoppas jag på van dijk tror jag lämnar för city tyvärr. Jag hoppas klopp har sett att manolas var på väg att lämna i sommras en ruskigt bra back. Bonucci som det går rykte om att han tröttnat. Eller koulibaly. Går vi för Bonucci kan han iaf spela cl.
Sen är det ju målvaktsfrågan. Hade jag varit ägare/tränare hade jag gått all in på oblak. Du får en målvakt som räddar lika mycket poäng som de gea gör för United. Han är bara 24 år alltså minst 10 år kvar och Max 17. Skulle vi ge 1 miljard innebär det 100 miljoner per säsong Max men minst 16 poäng extra per säsong, som det set ut just nu iaf.
En annan kan vara lemar, han kanske har tröttnat på situationen i Monaco med uttåg ur cl och sånt. Då borde vi ge en stött på honom med. Skulle vi få dessa fyra visar vi cotten att vi erkligen menar allvar och kanske kan vi locka kvar honom:)
Det är rätt svårt att få spelare i januari. Men dessa 4 tror jag inte är omöjligt då, atleticho åkt ur cl, manolas velat lämna tidigare, Bonucci Milan går dåligt, lemar Monaco går dåligt, goretzka ett halvår kvar på kontraktet:)

2017-12-27 18:57, Figge13

Läste precis att van Dijk ska vara så gott som klar för Liverpool och att han kommer presenteras under kvällen

2017-12-27 20:37, The Normal One

Van Dijk klar och dessutom i Januari, nu bara säkra Lemar, Goretzka också, för vi har redan Säkrat Keita, detta kan bli mycket spännande nästa säsong

2017-12-28 00:53, CALABRESE

PSG uppges vilja sälja Trapp för 13 miljoner €.

2017-12-28 13:05, PeGe74

Skönt att man hade tokfel ang Januarifönstret haha :P

2017-12-28 21:24, liverboy96

Umtiti ska tydligen ha en utköpsklasul på 550 miljoner. Varför testa man inte honom istället. En spelare som fått sitt stora genombrott och kan inte komma på senast han var skadad och en spelare jag skulle ranka högre än van dijk:) som sagt är nöjd med van dijk men kollar vi på priset hade vi kunnat få två riktigt bra mb. Säg 550 för Umtiti och 300-350 för Bonucci och du har ett mb par som kan mätas med Juve.

2017-12-29 09:31, Brodden

Hur vet du att dom inte hört sig för angående umtiti? Varför skulle han lämna barca? Och varför skulle Bonucci säljas efter en halv säsong i nya klubben?
Man kan inte vara välja och vraka bland spelare och plocka in det man vill ha. Tråkigt men sant.

2017-12-29 11:28, M. Babbel

Båda Manchester-klubbarna verkar sugna på Umtiti, men jag ser inte varför han skulle vilja lämna Barca. Är nog rätt stor skillnad dessutom på att spela mittback bra i Barca och i PL.

Ett mer logiskt och säkert billigare alternativ vore De Vrj i Lazio.

Men efter Hendos skada tycker jag en DM känns som prio 1. Klagade på det redan under sommaren att det känts tunt där när vi skickade bort både Lucas & Stewart. Är ju egentligen bara Hendo i truppen som är renodlad DM, och inte ens han är det ju egentligen heller pga relativ nylig omskolning haha.. xD

2018-01-04 08:11, Lundqvist12

Av det jag sett av Lemar så ser jag honom som en offensiv ytter.
Idagsläget så känns det ju inte som att han petar varken Salah eller Mané.
Är det verkligen värt dom pengarna på någon som inte går direkt in i startelvan?

Eller har jag fel i min analys av att han är en renodlad ytter? Kan se att han även spelat som offensiv mittfältare visserligen men kanske gör sig bäst på yttern?

Jag ifrågasätter inte hans kvaliteér utan bara hans position i vårt lag.

2018-01-04 09:19, Brodden

Du bör nog lita till att Klopp vet vilken position han vill ha lemar till. Tror knappast Klopp vill värva in en spelare i miljardklassen som back up. Om rykterna stämmer är han väl troligtvis ersättare till cotten.
Sen kan spelare skolas om och spela på olika positioner. Så man bör inte låsa fast sig vid tanken på att han är ytter.

2018-01-04 09:20, Passa Fowler

@Lundqvist12 - Han kan även spela mer central offensiv mittfältare, har gjort det tidigare i karriären. Monaco spelar ofta ett 4-4-2 där ytterbackarna trycker framåt mkt och yttermittfältarna söker sig inåt i banan.
Klopp har ju testat "4-4-2" en del där Coutinho kört till vänster och Mane till höger - med Firmino och Salah som anfallare. Här skulle Lemar passa in perfekt. Tror att han skulle vara lysande även i Coutinhos offensiva mittfältsroll i ett 4-3-3 med Mane-Firmino-Salah framför. Där övriga två mittfältare är mer defensiva.

2018-01-04 12:14, M. Babbel

Och jag såg Lemar spela lite mer defensiv bollfördelare i Frankrike en match i VM-kvalet haha! Så han är väldigt mångsidig. Tycker ofta han spelat centralt när jag sett honom.

Han skulle vara en UTMÄRKT ersättare till Cotten och fick vi in honom så skulle jag jubla länge! Klart han inte är på Cottens nivå än, men han är bara 22. I övrigt påminner de mkt om varann. Lemar är snabbare, men Cotten har bättre teknik (i dagsläget).

2018-01-09 10:16, Brodden

Såg ett rykte att Lucas Moura vill till oss. Sant eller ej så är det verkligen en spelare jag velat ha länge till oss. Han var ruskigt bra första året i PSG. Tror definitivt det är en spelare som kan blomstra igen under Klopp.

2018-01-10 10:50, The Normal One

Brodden: ser ut som att Scumsen värvar honom! Men såg nu detta

Enligt uppgifter har Monaco sänkt sitt pris på deras storstjärna Thomas Lemar, 22. Det är sajten RMC Sport som hävdar att Ligue 1-klubben nu kan tänka sig överväga bud på omkring 678 miljoner kronor.

Liverpool och Arsenal har tidigare nämnts som de största intressenterna – men nu kommer Liverpool Echo med nya uppgifter. Enligt tidningen vill ”The Reds” helt plötsligt inte inleda några förhandlingar med spelaren den här vintern. Indikationerna är i stället att Liverpool ska försöka värva fransmannen under sommarens transferfönster

Om detta nu skulle ligga någon sanning i det hela så skulle det rent av vara tjänstefel att inte värva honom om nu Monaco i princip nästan har gått ner 222 miljoner än det dom begärde innan! Och sen finns det inga garantier på att vi i så fall skulle lyckas få in honom i sommar och någon annan hinner säkert före och snor honom! Så om denna chansen finns nu så KÖP FÖR HELVETE

2018-01-10 13:34, M. Babbel

TNO - Jag tvivlar på det ryktet.. Tror snarare på ryktena som säger att de inte vill sälja i januari. Jag tror tyvärr inte vi kommer få se nån ersättare till Cotten i januari.. Klopp drar sig för att ha spelare som missade hans försäsong. Undantaget Van Dijk som är MB.

Han motiverade ju Robbos frysbox tidigare genom att han "värvades sent" under försäsongen. Han missade 1-2 veckor. Vi såg även förra januari, när laget gick på knä med skador och spelare ur form, att han vägrade värva.

Så jag tror tyvärr inte det kommer hända ngt mer i januari.. Hoppas verkligen jag har fel!

2018-01-16 21:11, David1848

flera rykten om auby till arsenal

2018-01-17 18:18, The Normal One

Theo Walcott är klar för våran lillebror! Hoppas verkligen inte att Arsenal får Aubumenang då kan man börja få svettas lite! Ryktas även om att vi nu helt plötsligt skulle vara intresserade av Malcolm i Bordeaux! Det är så härligt med Silly

2018-01-17 18:43, Brodden

Alexis mot auba känns som jämnt ut.
Arsenal kommer nog inte lyfta sig i år. Tror dom är borta från topp 4.

Gillar uttalandet från tränaren om Malcolm. Om Liverpool ringer och vill ha dig åker du nästa morgon.
Känns dom det börjar bli lite så. Jag har en känsla av att lemar redan är klar till sommaren. Annars hade arsenal troligen lagt bud igen. Men dom har nog fått kalla handen.

2018-01-17 19:05, The Normal One

Brodden: Om det nu är klart med Lemar så hade det verkligen varit sjukt skönt att få det officiellt från klubben precis som det blev med Keita så man kan lugna sig lite och så ingen annan snor åt sig honom pga att vi ska vänta till sommaren! Läste också Bordeaux tränarens kommentar haha klockren

2018-01-17 20:24, Brodden

Jag menar att jag tror Klopp och Lemar är överens om att dom köper han i sommar. Likt VVD.
Klopp är betydligt större attraktionskraft än vad många tror. Även om vi mot förmodan skulle hamna utanför topp 4 så kommer stora spelare vilja ansluta. Men jag har en känsla av att Lemar vill spela för oss.

Annars tror jag inte vi ska förvänta oss så mycket i ett januarifönster. Det är sällan du gör några stora affärer då. Och sällan man släpper stjärnor om man inte behöver. Finns ju ingen anledning för Monaco att sälja Nu, eller Roma, ATM att släppa deras första keeper nu.
Det är i sommar de tunga namnen landas :)

Och med en bra placering i CL, topp 3 i ligan och en cuptitel så blir det ett framgångsrikt fönster och vi springer hem ligan nästa säsong likt City i år ;)

2018-01-17 20:57, The Normal One

Jag förstår vad du menar, men även om Klopp och Lemar är överens så är inget säkert att han kommer hamna hos just oss, vem vet om PSG, BM, RM, Barca, Chelsea, City osv vill ha honom! Förstår varför han inte vill till Arsenal de är på dekis och ganska rejält också kommande år men de andra är stora titelutmanare! Det enda som skulle vara säkert är i så fall att Lemar till 100% verkligen tror på Klopp och hans filosofi, sen hade det verkligen inte skadat om han hade anlänt hos oss nu för vi hade eventuellt kunnat spela honom i PL och FA cupen beroende på hur snabbt han kan anpassa sig samt komma in i Klopps spelidé! Men jag hoppas verkligen att du har rätt Brodden, för har sett lite av Lemars frisparkar och dom är riktigt grymma precis som Cotten, han lägger för övrigt riktigt bra hörnor också

2018-01-17 21:57, Brodden

Lag som PSG, Barca och city går du inte till i dagsläget om du vill spela. Lemar är jävligt bra men är given bänkspelare i dessa lag. Jag tror han vill fortsätta utvecklas och därför är Liverpool och Klopp en perfekt destination för honom.
Och jag tror att vi skulle vinna en dragkamp mot Chelsea. Skulle eventuellt vara om Hazard drar i sommar och ska ersättas.
Blir intressant och följa Reals nybyggnation av sin trupp till sommaren. Kommer ju hända rejält med grejer där efter denna fiasko säsong.

Psg kommer troligtvis inte handla allt för mycket efter att dom degat ut 2,2 miljarder förra sommaren och löser Mbappe för 1,7 Nu i sommar.

Om barca skulle plocka greizmann så är deras offensiva kvot fylld till max också.

Nej, Liverpool sitter nog i ganska bra läge. Om Klopp verkligen vill ha lemar så tror jag FSG löser detta :)

2018-01-18 07:19, The Normal One

Läste något nu att Barca eventuellt ska utlösa Greizmann klausul och om fallet blir så så kommer ATM gå all in på Lemar, frågan är om han vill stanna vid varmare breddgrader eller hur han ska göra

2018-01-18 09:00, Brodden

Såg det också. ATM känns som en tuff konkurrent. Med och krigar i toppen, gått långt i CL ett par år och en mycket omtyckt tränare.
Frågan är hur länge simeone blir kvar där?

2018-01-22 18:51, David1848

salah ryktas till real i sommar hoppas inte de!

2018-01-24 01:07, CALABRESE

Om FSG ger Salah en ny kontrakt med ett nytt monsterlön då vet vi säkert var han hamnar på sommaren!

2018-01-24 11:20, David1848

varför inte ta tillbaks masken från barca han kan säkra upp mittfältet och va back up på back plats
i en 4 3 3 eller 4 2 3 1 med keita brevid.

2018-01-24 17:36, Mathyou

Skriv nytt med Salah och sätt en utköpsklausul på £300M ! Det är ju så Barca och Real gör !

2018-01-25 00:48, CALABRESE

Mathyou

Vad tjänar vi på att exempelvis sälja Salah till det priset?

2018-01-25 13:03, M. Babbel

Calabrese - Jag tror du missuppfattade Mathyous summa. £300m är över 3 miljarder kronor. Vi skulle nog kunna göra mkt trevligt för de pengarna =) Om du inte menar att du tror FSG skulle behålla allt själva?

2018-01-26 11:33, Mathyou

Jag menar att det inte finns någon som har råd till honom och då kommer han att stanna :-).
Läste nu att Southampton är närma att värva Quincy Promes nu I januari för £30M. Dom vet hur man scoutar I den klubben, sen värvar vi honom 2019-20 för £80M, begriper inte varför vi inte plockat in honom !

2018-01-26 11:49, CALABRESE

Tänkte exakt som du Mathyou om Promes! Du har ”tjatat” länge om honom, med all rätt. Jag tycker Promes är en 90% Salah och lika värd som Mané!

2018-01-26 17:50, Mathyou

Haha..ja jag vet, men jag gillar honom riktigt mycket och tror att han passat så bra i Liverpool. Tycker att din jämförelse är riktigt bra också, dessutom har han en fin passningsfot och en split vision för spelet !

2018-01-27 11:04, R.Fowler

Ja det blir som det blir vi fick in Vvd, men sålde Coutinho så Lfc gick i alla fall plus
så tyvärr när jag trodde att va gött de stärker upp försvaret nu ska det bliva spännande fram över... då helt vips så säljer de av offensiv ankaret... ?????? kanske visste man om den försäljningen därav Vvd köpet för rekord summan... de va nog klart sedan länge... men men vi får väl se... vi kan inte förlora fix stjärnorna år efter år om vi vill va med i topp 4 :a och Cl..... Men Ings är tillbaka vilket ska bliva roligt att följa..

2018-01-27 11:06, David1848

liverpool har köpt en ny vänsterback

Editera Radera

2018-01-28 06:04, The Normal One

NEJ snart får det faktiskt vara nog, Om inte Klopp snart inser att vi behöver värva så får han fan snart köpa nya glasögon som är skarpare så han ser hur det är ute på planen, vi behöver ny målvakt som kan göra det lilla extra och rädda många poäng, vi behöver fler backar, vi behöver DM som är villig att ta det skitiga jobbet hemmåt och stötta backarna, vi behöver mer speed offensivt på mittfältet för det går väldigt segt när vi ska anfalla! Framför allt så behöver vi en riktigt klass anfallare som kan utmana Bobby om platsen eller i alla fall någon backup till Bobby som kan avgöra matcher! Känns som vi är i en svacka nu och Januari från förra året börjar repa upp sig! Vad tycker ni andra? Håller ni med eller har jag helt fel?

2018-01-28 10:51, M. Babbel

TNO - Får hoppas Klopp sett de sista 2 matcher som ett wake up call! Personligen tycker jag målvakt och offensiv MF är prio, mkt eftersom jag inte vet nån DM vi ens haft på radarn eller vem vi skulle kunna plocka in.

Defensivt var vi bra mot Swansea, och igår spelade TAA & Moreno. Jag kan lova att det inte sett sådär illa ut med Robbo & Gomez.

Såg på Sillybloggen att vi budat på MV Allison. Tvivlar dock på att Roma släpper sin stjärnkeeper i januari. Men jag tror inte det är helt kört på Lemar eller något annat nyförvärv! Hoppet är det sista som överger oss =)

2018-01-28 11:09, The Normal One

Poolz: läste precis det också, dags för Klopp att AGERA om vi ska vara bland toppen kommande år! Säkra upp Alisson/Oblak, Lemar någon mer MB, en DM och en striker som antingen går före Bobby eller som kan vara en nummer 2 efter Bobby så tror i alla fall jag att vi kan vara med på allvar i PL och CL! Se på City de spenderar det som kostar och vad ligger de i tabellen nu?

Kommentera i tråden