Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Taxi från Manchester flygplats till Liverpool city

Forum » Liverpool FC » Taxi från Manchester flygplats till Liverpool city
Antal kommentarer: 9
2018-01-13 17:20, Martti

Hej Alla Liverpool vänner!
Jag åker till Liverpool i början av mars och skulle vilja veta hur man ska ta taxi till Liverpool på smidigaste sätt?
Kan man förboka den i förväg och vad kostar det?
Vi kommer att bo på Hard days night hotell.
Kan ni som har varit där många gånger där, ge några bra tips.
You Never Walk Alone

2018-01-13 17:44, PeGe74

Jag skulle rekommendera buss lr tåg, mkt billigare än taxi.

2018-01-13 18:37, Martti

Jag vet men vi är fyra då borde taxi var bättre alternativ eller?

2018-01-14 07:59, Mathyou

Om du inte kan boka genom tex LiverpoolTravel som är billigaste alternativet £60/enkel. Så precis rakt fram 10m, utanför utgången till flygplatsen ligger en taxi bod. Där kan du beställa till exakt adress, men kostar en del, åkte i augusti och då betalade vi £90 - men vi var 6st så det blev ändå inte så dyrt och fortfarande billigare än tåget. Men annars är tåget ett alternativ, stationen ligger bara 300-400m från utgången och det tar ungefär lika lång tid om ni får ett tåg utan byten beroende på trafiken.

2018-01-14 15:10, Martti

Tack alla svar

2018-01-14 21:05, poppelito

Jag o frugan ska dit o kolla matchen mot Newcastle. Kanske är den ni ska se också? Jag bokade allt via Liverpooltravel, då även transfer till Liverpool från Manchester. Vet inte vad det innebär än, men han på Liverpooltravel sa att det berodde lite på hur många som kommer dit vid samma tid som bokat via dom. Men det kanske inte ni har gjort? Annars är ju det ett alternativ.

2018-01-31 13:55, Ztarq

C&I Travel tar GBP 90 t.o.r. Har fungerat utmärkt tidigare. http://www.canditravel.com

2018-01-31 13:57, Martti

Tack Poppelito
Det stämmer samma match och vi ska se också match mot porto.
Jag ska kolla med dom.
Martti

2018-02-06 22:21, Villa G

När vi va där i augusti i fjol så åkte vi tåg. Betalade ca £10 t/r för en person. Vi var fyra stycken. £40. Billigt och lugnare än taxi tyckte vi. Supernära flyget i Manchester och ankomst mitt i centrum i Liverpool. Jag åker alltid tåg. Betalar direkt på plats i luckan.

Kommentera i tråden