Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Sommar transfer

Forum » Liverpool FC » Sommar transfer
Antal kommentarer: 31
2018-02-28 06:32, David1848

Vem vill ni ha in?
vilken/vilka roller och platser.
jag anser att vi behöver en ny mv även om karius blivit bättre.
en bollvinnare på mitten.
ev en ny diregent när nu cotten flyttat

2018-02-28 14:25, MartinA

Jag ser egentligen inte att vi behöver en större trupp utan en bättre trupp, så lite justeringar vore
En ny målvakt istället för Mignolet som kan pressa Karius eller vara given etta.
En ny mittback istället för Klavan som inte kommer hålla en säsong till på den nivån som behövs.
En ny vänsterback istället för Moreno som inte håller defensivt.
En defensiv mittfältare, så får Henderson en mer offensiv roll som gör honom mer rättvisa.
En ersättare till Can är nog tänkt att vara Keita som redan är klar, men jag vill ha Can kvar då jag ser honom som en framtida mittfältgeneral med kaptensbindel.
Sedan behövs lite mer bredd på topp tre, för tyvärr så räcker inte Ings (inställning) till (då kvaliteten inte finns där) och Sturridge ser jag som borta redan så två flexibla lirare istället för dem så ser de riktigt bra ut.
Har så extremt dålig koll på vilka dessa spelare skulle vara men där litar jag helt och fullt på att Klopp m.fl. har koll på vilka som passar in!
Sedan får gärna juniorerna ta lite mera plats och få speltid så det känns som det finns en tillväxt från de egna leden.

2018-03-01 12:39, David1848

håller med om de mästa men inte om can. samt inte att de skulle va fel på ings inställning

2018-03-01 16:41, Passa Fowler

@David1848 - Han menar att Ings har inställningen, men att hans kvaliteer inte riktigt håller för Liverpools nivå.
Jag håller med, för dit vi är påväg - stabila på topp 3 i PL och kvartsfinal i CL - håller inte riktigt Ings måttet. Hur älskvärd han än är.
Målvakt ser jag gärna Allison - en av Serie A:s bästa målvakter och ordinarie i Brasilien.
Eller Alban Lafont i Toulouse. Han är nyss fyllda 19 år, men har redan snart gjort 3 säsonger som ordinarie. Han har hållit nollan 10 ggr i ett franskt bottenlag, och på 27 matcher har Toulouse 7-7-13. Hans tio nollor har alltså bidragit stort till 10 av dessa 14 matcher som ej varit förluster. Rankades nyligen som en av världens tre största talanger under 20 år.
Som ersättare till Can, utöver Keita, ser jag gärna Milinkovic-Savic i Lazio. Han har varit ligans bästa spelare enligt många och är helt otroligt bra! Ung och dominant tvåvägsspelare. Liknar Can i spelstilen lite. Men är mer teknisk, minst lika kraftfull och bättre på att göra sin gubbe.
Som ren defensiv mitt vore tidigare nämnda här på sajten Diawara eller Jorginho från Napoli bra alternativ. Jorg, är bättre, men Diawara yngre och troligtvis lite billigare.
Milinkovic-Savic skulle kunna vara en ersättare till Coutinho i mittfältsrollen, men eftersom Cou även var grym som ytter, så vill jag ha in någon som täcker upp bakom Mané och Salah (idag har vi endast Ox).
Här hoppas jag stort på Leon Bailey från Leverkusen. Har potential att bli en av världens bästa spelare inom några år. 20-åring från Jamaica som exploderat i Bundesliga och gör både mkt mål och assist. (Måste kollas på om ni ej gjort det!!)
Vb tycker jag räcker som det är. Robertson som ordinarie. Vid bortfall duger Moreno som backup och skulle han vara usel, så kan Milner rycka in. Eller Clyne spela vänster. Vi har bra bredd nu på yb-positionerna.
Mardrömmen är att Firmino skadar sig. Här skulle Mané eller Salah kunna vikariera korta perioder. Men jag hoppas att Rhian Brewster spelas in nästa säsong och utvecklas till en riktigt bra spelare.
Blir för Liverpool vad Rashford är för United. Är mer osäker på att Solanke kommer bli topp-material.
Hoppas även mkt på Woodburn! 😄

2018-03-02 16:24, M. Babbel

Intressanta tankar från er samtliga =) Håller med om det mesta.

Tror vi alla kan enas om att en toppmålis behövs. Ryktades nyligen att Allison vill till oss. Gäller bara att öppna plånboken! Skulle hellre se Oblak men tror konkurrensen där blir för tuff, samt att jag tvivlar att klubben är beredd att lägga nästan 1 miljard.

Offensiv playmaker är ett måste också.
Savic i Lazio vill jag inte ha. Inte direkt en Klopp-spelare som jobbar grovt. Gudabenådad med boll och sinne, men för långsam. Skulle han lyckas i PL öht? Alltid knepigt för spelare från Serie A att ta steget och lyckas nuförtiden. Salah undantaget. Att mängder dock gått motsatt väg och lyckas vittnar om att Serie A inte håller samma kvalla som förr.

Tror jag sa samma sak om Savic vid förra sommaren, och sa även då att deras MB De Vrij borde plockas in. Hans kontrakt går ut och han är landsman med VvD. Verkar ha fått bukt med skadeproblemen dessutom!

På strikerfronten vill jag inte ge upp på Solanke eller Ings än. De accepterar att spela andrafiol bakom Firmino och har inte fått chansen ofta alls. Solanke har ju inte ens fyllt 21 va? Ge honom tid! Han passar in i vårt sätt att spela och är unik i.o.m. att han är en snabb targetspelare som springer kopiöst.

2018-03-02 17:17, Passa Fowler

Poolz, jag håller inte med dig om Savic. Hendo, Milner, Can m.fl. är inte heller några speedkulor. Och Sebastian Kehl användes flitigt av Klopp när Dortmund var som bäst.
De Bruyne är inte särskilt snabb, men dominerar nästan alla matcher han spelar. En annan sån spelare, dock på en ännu högre nivå, var Zidane.
Milinkovic-Savic har samma typ av geni som De Bruyne och kan totalt äga en fotbollsplan. En stor vinnarskalle också.
Såna spelare vi behöver för att vinna ligan.
Sätter vi in honom med Keita, Ox/Wijnaldum, Salah, Firmino och Mané. Och har Robertson och Clyne på yb, så finns det gott om spelare som pressar och jobbar ihjäl sig för laget. Då har vi plats för en som Milinkovic-Savic.
Med Klopps försäsong så kommer han få rätt träning för att spela Heavy metal-fotboll.
Håller med dig om De Vrij, hade varit en bra värvning.

2018-03-02 22:22, M. Babbel

Passa Fowler - Hendo är snabbare än Savic, De Bruyne likaså. Milner vet jag inte, men Milner fick vi gratis. Savic skulle kosta säkert 1 miljard. Jag tror bara inte på honom i PL och tycker som inte att Serie A är bästa plattformen att visa upp sig på. Och Klopp verkar ju endast vilja ha spelare som jobbar stenhårt - det stämmer inte in på Savic. Men visst skulle jag kunna ha fel! Har bara svårt att se det hända =)

Hoppas Klopp ser Monacos match kväll. Lemar är precis vad vi saknar i laget i dagsläget. Otroligt synd att vi inte bjöd de ca £20m mer Monaco krävde i somras...

2018-03-03 08:39, Mathyou

Jag har tjatat och predikat under två säsonger om Quincy Promes. Jag är helt säker på att han spelar i PL nästa säsong och jag hoppas det är hos oss. Förstår inte att vi inte plockat in honom än ?

2018-03-03 10:33, M. Babbel

Mathyou - Håller med baserat på vad jag såg av honom mot oss i CL! Saints ryktades ju vara nära honom nu i januari, vet du vad som hände där?

Personligen ser jag Lemar som det bästa alternativet Off MF. Går inte han att lösa så är Promes intressant!

2018-03-07 22:41, liverboy96

Tycker vi behöver både bredd och spets.
Lovren har varit mycket bättre med vvd men tycker han borde vara tredjeval. Vb tycker jag är klar och även hb om clyne kommer i form.
Målvakt tycker jag oblak eller fortsätt med Karius. Fortsätter Karius i denna stil så är han en riktigt bra målvakt men har en bit kvar till världsklass som oblak är.
Sen vill jag ha en defensiv mitfältare. Fabinho är min dröm. När vi går till anfall så har vi mb och Fabinho strax framför som en Sköld.
Vi får in keita men tycker vi behöver en till kreativ även om vi har ox lallana och Wini men tycker dem borde vara bredd spelare.
Tänk ett mittfält med
Fabinho
Keita lemar.
Det mittfältet hade skrämt många lag.
Anfallet är klart men hade velat se Douglas costa in som back up till mane och salah. Längst fram hade jag velat ha en lite mer rutinerad som backup till firmino. Solanke är inte redo än, ings inte tillräckligt bra. Vill ha en lite längre anfallare som om spelet låser sig och vi jagar mål kan skicka in en ny spelar typ men det tror jag inte klopp vill

Men dem jag hoppas på iaf
Oblak eller ingen
En ny mb
Fabinho
Lemar
Douglas costa

2018-03-08 09:30, Brodden

Drömmen vore ju verkligen om 1-2 spelare från akademin slog igenom och tog en plats i A-truppen kommande säsong. Harry Wilson kanske blir en joker.
I övrigt tror jag svårigheten är att hitta spelare med kvalité som accepterar att nöta bänk bakom nuvarande front trio. Tvivlar otroligt starkt på att en Douglas Costa vill komma och spela andra, tredje fiol bakom fab 3.

Efter intåget av VVD och Karius växande form tycker jag inte behovet i försvaret finns längre. Senaste månaden har vi varit otroligt stabila och trygga bakåt. Lovren är som pånyttfödd med Van Dijk bredvid sig och Moreno visade verkligen mot Porto att Robertsson mpste fortsätta prestera.

Det vi saknar är Keita. Jag är övertygad om att Keita kommer göra enormt mycket nytta för oss. Dessutom en poängspelare på mitten.
Försvinner Can behöver vi en ersättare där. Fabinho vore önskvärt som ni är inne på.

Gomez kommer troligtvis konkurrera och agera bredd på MB nästa säsong. Om Clyne kommer tillbaka lika starkt som innan skada vill säga.
Jag tror inte det kommer hända jättemycket i sommar. Klopp är nog relativt nöjd med truppen. Jag tror vi kan förvänta oss 2-3 nyförvärv som spetsar och breddar lite. Jag tvivlar på att vi köper in en halv startelva.

2018-03-09 08:55, David1848

tror fortfarande på ben w till vänster och wilson till höger i anfallet men vi behöver en ersättare för firmino.
samt en off mf gärna en kreatör.
kratör finns ju flera o då vi har en trio där fram som gör mål så behöver vi "bara" ass och krativitet.
firmino rollen svårare men de finns ett fåtal som kan vara aktuella.

2018-03-09 17:56, Mathyou

Poolz
Enda jag läst om är att Spartak inte ville sälja utan att hitta en ersättare först, vilket dom inte lyckades med. Hur mycket dom försökte vet jag inte. Men Promes har kontrakt med Spartak till 2021 så dom sitter lugnt antagligen och inväntar ett starkare bud till sommaren. Men tyvärr verkar inte Klopp eller transferkomitten se hans potential.

2018-03-09 21:02, CALABRESE

Jag är rädd att FSG säljer Salah. Eller att han själv vill gå.

2018-03-10 21:01, David1848

efter dagens match vill ja ha en högerback

2018-03-13 22:01, liverboy96

Efter att ha sett Schaktar-Roma så vill jag nästan hellre se Fred istället för Fabinho! Vilken fot han har och vilket lugn. Står också rätt nästan hela tiden. Han och Keita tror jag hade kunnat luckra upp en hel del defensiva försvar.

2018-03-23 10:02, M. Babbel

Min aktuella önskelista baserad på realistiska mål är:

MV - Oblak eller Allison. Båda skulle kosta skjortan men jag tycker det vore värt det.
Försvar - De Vrij från Lazio (gratis). Kanske nån HB också?
Mittfält - Ndidi el Jorginho (båda dyra). N verkar bättre defensivt, J har bättre fötter.
Mittfält/Anfall - Lemar (dyr), Max Meyer (gratis), Timo Werner (dyr. RBL släpper nog iofs inte både honom & Keita).

Skulle vi värva 1 av dessa skulle jag bli supernöjd! Men det är inte orealistiskt med 2-3 =) Oavsett vem/vilka Klopp plockar in så litar jag på honom. Han är bäst i världen enligt mig på att plocka in rätt utespelare och dessutom utveckla dem.
Behövs fyllas på oavsett. Spelare som sjunger på sista versen i LFC enligt mig är:

Moreno (haft sin chans, otroligt dålig defensiv och ingen massproducent framåt), Klavan (håller ej för topp 4, hård konkurrens inom laget), Milner (åldras, långsam både löpmässigt och med boll, håller ej i topp 4 som MF och Klopp vill ju inte ha honom som ytterback trots dundersuccén förra säsongen och de fina inhoppen där denna), Sturridge (säger sig självt, sa det redan på försäsongen för att det var tydligt redan då att han är slut på topp 4-nivå), Lallana (skadad hela tiden, snart 30, rykten sa redan i somras att han själv inte ser sig avsluta karriären i LFC ändå).

2018-04-09 12:11, Brodden

Milner får inte lämna! Dels har han kvalité kvar och är enormt nyttig många matcher på mitten. För det andra så är det en av få spelare som har rejält med rutin vilket är ovärderligt i ett lag. Man gör sig inte av med en spelare av den karaktären!

2018-04-09 21:14, M. Babbel

Brodden - Ifall ditt inlägg var riktat åt det jag skrev så menar jag inte att de jag nämner ska, eller kommer att lämna redan i sommar. Menar helt enkelt att de sjunger på sista versen och knappast kommer bli yngre eller bättre =)

Jag har gärna kvar Milner något år till också!

I övrigt på ryktesfronten är det lugnt. Hörde ngt om Donarumma, men det känns långsökt. Samma sak med Fellaini! xD Pearce har dock redan avfärdat det ryktet.

2018-04-10 12:54, Brodden

Då förstår jag. Jag fattade det som att du ville se han lämna tillsammans med sturridge och Moreno.

2018-04-10 14:00, M. Babbel

Det var jag som uttryckte mig klumpigt. Sorry! =)

2018-04-10 19:46, Brodden

I övrigt bör man inte lägga energi överhuvudtaget på några rykten alls såvida inte källor med insyn i klubben bekräftar dom. T.ex Pearce.

Osäker på vilka jag helst ser komma i sommar. Jorginho är onekligen intressant. Men jag har inte sett tillräckligt för att veta om han passar i lagbygget. Willian i Chelsea är en spelare jag mer än gärna välkomnar. Har varit ruskigt bra andra halvan i år.
En högerback känns också aktuell. Det skulle även innebära att man har 4 mittbackar i truppen vilket ska räcka. Men vilken högerback har jag ingen aning om. Men med tanke på Klopp och hans värvningar, läs Robertsson, behöver det inte alltid vara hypade "sexiga" spelare som måste in.
Oavsett, så tror jag iaf att vår trupp kommer vara klar före Augusti månad.

2018-04-29 12:20, R.Fowler

Är det någon som har koll på Lemina tycker hans kvaliteer imponerar samtidigt billigt alternativ... Jorginho är ett dyrare köp men helt klart intressant tror att det skulle funka fint med Hendo på mitten.. En ny mittback Stefan de Vrij... låna ut Gomez... Tror ej heller på Ings synd men man kan ej tänka med hjärtat efter alla skador.. sälj in med en ny strike... Håller med om Willian med det kommer aldrig att hända 😃

2018-04-29 23:48, CALABRESE

Lemina, absolut! Jag skulle vilja ha Masuaku och erbjuda Moreno samt Zaha i utbytte med både Markovic och Origi! Mignolet kommer säkert att lämna så Casillas vore en dröm jämte Ward!

2018-05-01 09:21, The Normal One

Läste nu att Schalke 04 och Max Meyer är i storbråk pga av att Meyer vägrade skriva på nytt kontrakt med dom och därmed blivit avstängt så han inte får spela matcher och även inte heller träna med dom! Hans kontrakt löper ut till sommaren, Hoppas Klopp plockar in honom på free transfer då kostar det inget för klubben samt att vi får en sjukt bra spelare som jag tror kan passa in i Klopps spelidé och så är han endast 22 år gammal också!

2018-05-01 12:05, M. Babbel

Calabrese - Zaha är ett MONSTER och jag skulle gärna se honom i LFC! Dock kan han ju endast spela på kanten verkar det som och känns inte rätt att bänka Mané eller Salah heller eftersom de båda mår bäst av att spela mkt..

TNO - Töntigt ifall Schalke behandlar Meyer så! Man kan ju inte tvinga nån att skriva nytt kontrakt. Känns som det blir en kamp om hans signatur oavsett. Ber till gudarna att vi fixar topp 4 och att Arsenal INTE vinner EL! ARS konkurrerar ofta om samma spelare som vi och kan de locka med CL + London så blir det ännu tuffare...

2018-05-01 12:12, The Normal One

Poolz: Meyer hade gjort klart för klubben att han inte ville spela där mer och sen var det något bråk mellan honom och sportchefen eller något sådant vilket innebar att Meyer inte dök upp på två träningar tyckte jag det stod vilket i och för sig inte heller är snyggt gjort av Meyer men pga av detta så satte Schalke 04 hårt mot hårt! Ja jag tror också att MÅNGA kommer vara ute efter hans signering, men jag hoppas att Klopp är mycket intresserad av honom samt att Meyer ser potentialen i LFC

2018-05-01 12:16, The Normal One

Här kommer två länkar om detta:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/stjarnan-stangs-av-det-ar-mobbing/

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wELabo/stjarnan-stangs-av-det-ar-mobbning

Vet att Aftonbladet suger men båda dessa tidningar skriver i princip samma sak!

2018-05-01 18:11, M. Babbel

TNO - Jo jag läste det nån timme efter min kommentar xD
Då förstår man Schalke lite mer iaf. Jag tycker också Meyer är superintressant som spelare, och vill Klopp ha honom så kommer han lyckas bra hos oss!

Börjar finnas en del mittfältare man kan tänka sig nu! Jorginho, Neves, Meyer, Ceballos, Ndidi, Maddison (Norwich). Och då glömmer jag säkert nån. Den jag helst skulle vilja ha dock är Kovacic från Real. Men han har ju typ slagit igenom där denna säsong så har svårt att se att de släpper honom..

Men får vi in 2st av alla dessa så skulle jag le i flera månader =)

2018-05-01 18:17, The Normal One

finns många intressanta namn men Meyer skulle vara sjukt kul att få se i LFC då han endast blott är 22 år gammal och typ i princip nästan aldrig skadad som kan komma gratis i så fall när Can försvinner, Klopp gillar ju inte att spendera stora summor och nu har han chansen! Det ska bli ett spännande fönster och se vad som händer och sker

2018-05-07 21:47, 13982

Kommentera i tråden