Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Försäljning sommar 2018

Forum » Liverpool FC » Försäljning sommar 2018
Antal kommentarer: 4
2018-07-20 12:29, The Red Saint

Vilka spelar förväntas lämna oss och vilka summor pratar vi om enskilda spelare. Vad är rimligt både pris och truppmässigt ?

2018-07-20 20:18, M. Babbel

Danny Ward just klar för Leicester för ca 150m iaf. Rimligt för andra som kanske säljs borde vara:
Mignolet - Drygt 200m.
Ings - Drygt 200m.
Sturridge - Drygt 200m.
Markivic - Drygt 100m.
Origi - 250-350m (mer osäker på hans värde).

2018-07-21 16:09, MartinA

Vilka av dessa behöver en ersättare köpas in istället för? Mignolet klarar LFC sig utan ersättare då det finns kvalitet från U23. Markovic kommer ej ersättas, medans om mer än en av Origi, Sturridge, Ings borde en (gärna startelva-material) ersättare köpas in. De som inte nämns är Moreno (drygt 150 m ?) och Klavan (som borde uppgraderas om det är titlar som jagas) .

2018-07-21 17:06, M. Babbel

MartinA - Om t ex Ings & Sturre säljs så har vi ju trots allt Origi & Solanke som backups. Sen tror jag inte Klopp är rädd för att använda Salah eller Mané som spjutspets ifall det skulle krisa. Men en Fekir skulle sitta fint att plocka in om vi säljer 2 anfallare eftersom det ger fler alternativ eftersom han kan spela offensivt både centralt och på kanten. Håller sig inte Lallana hel så har vi ju bara Shaqiri som kan fylla ut.

Jag ser gärna att Moreno säljs och att Milner blir backup till Robbo, men jag tror tyvärr inte Kloppen håller med mig om det =( Milner fick ju endast 2 inhopp som VB förra säsongen tror jag, och att han glänste båda gångerna verkade inte spela nån roll.

Håller också med om att Klavan inte är titelmaterial som backup, men säljs han känns det som vi behöver 1 MB till eftersom alla utom VvD är skadebenägna.

Fick vi in en fin offensiv central MF och en fin MB så skulle jag ge detta fönster 10/10! Behöver inte vara 500m vardera.
Säljer vi de flesta som nämns här så är det dessutom möjligt.

Kommentera i tråden