Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Gomez vs lovren

Forum » Liverpool FC » Gomez vs lovren
Antal kommentarer: 4
2018-08-13 20:56, David1848

Om nu lovren är skadad ev augusti ut är de redan tid för gomez eller är de en självklarhet att lovren kommer in bredvid vvd igen som ordinarie?

2018-08-14 15:57, MartinA

Fortsätter Gomez spela starkt ser inte jag någon anledning att flytta honom bara för att en spelare som var bättre förra säsongen är tillbaka. Men de kommer alla få chansen då säsongen har många matcher.

2018-08-14 21:50, Brodden

Nej håller med. Om Gomez spelar riktigt bra är ju inte Lovren given längre. Vem Vet, genombrottet man väntat på kanske kommer nu. Brukar ju kunna vara en positiv sida av annars så tråkiga skador. Att någon annan kliver fram och växer.

Skulle han inte ta chansen och svaja i matcherna kliver såklart Lovren in när han är fit. Matip ska väl inte helt uteslutas heller. En väldigt bra mittback när han är i form. Duktig att ta fram bollen och slå distinkta bollar i djupled, ofta efter backen. Jag är faktiskt inte speciellt bekymrad över våran uppsättning på backsidan. Den känns helt okej. Det är en rejäl skada på VVD som skulle försvaga oss kraftigt.

2018-08-15 11:15, M. Babbel

Gomez är väldigt ung och kommer göra misstag, men han måste ju få börja nån gång om han ska bli den världsback han faktiskt har potential till att bli. Undrar dock om han nånsin kommer slippa skadorna. Inte bra när en person skadar sig så mkt som han gjort vid så ung ålder. På 3 år har han praktiskt taget fått en halv säsong utan skador. Och då var dessutom TAA förstavalet som HB en tid tills Gomez petade honom, fram tills skadorna återkom.

Ang. Lovren så är han helt otrolig när han är bra, MEN han är en tickande bomb. Även när han var bra i slutet av förra säsongen så bjöd han på mål. Han tänker inte och blir för het. Säger själv i media att han tog LFC till final och ska ses som en av de bästa i världen, samtidigt som han bjöd på flera mål i CL. 2st bara mot Roma. Och till skillnad från Gomez så är han inte ung längre och borde hålla misstagen nere. Också skadebenägen.

Summa summarum så ser jag gärna Gomez spelas in och ta över från Lovren, men samtidigt har jag börjat tvivla på Gomez pga alla skador. Känns som vi behöver en helt ny MB som likt övriga Klopp värvar numera inte har nån skadehistorik alls! För vi kan tyvärr inte lita på nån vi har skademässigt förutom VvD. Ett samspelt mittlås är rätt viktigt.

Kommentera i tråden